La Ludoteca compta amb diferents serveis adreçats als infants que participen en les activitats programades seguint el projecte educatiu.
Entre els diferents serveis trobem:
Entre els diferents serveis trobem:
Joc lliure: El joc lliure és l’eix principal d’activitat de la ludoteca. En aquest sentit, la selecció del fons lúdic respont a una tria acurada i tenint present les característiques dels infants quant a edat, moment de desenvolupament i interessos. La ludoteca dóna respostes a diferents tipus de joc:
- Joc d’exercici: són els primers que practica l’ésser humà. Comporten un alt contingut sensorial i motor. Consisteixen en moviments o accions simples o combinades, amb finalitat aparent o sense, i de resultat immediat. En aquest ventall de jocs i joguines trobem els sonalls, miralls, passejadors, cubs apilables, tricicles, calidoscopis, baldufes, etc.
![]() |
Sonalls |
- Joc simbòlic: es caracteritza per la representació d’un objecte a través d’un altre, és a dir per la simulació. Així doncs, els infants comencen a “fer com si...”, imitant i interpretant els diversos rols socials del món dels adults: jugar a mares/ pares, cuinetes, botigues, metges, disfresses, cotxes, garatges, nines; i també fer d’un pal d’escombra un cavall o d’un llençol una caseta, etc.
- Joc de construcció o disposició: aquests jocs constitueixen una etapa intermèdia entre el joc d’exercici sensoriomotriu i el joc simbòlic, així com entre el joc simbòlic i el joc de regles. La pràctica de construir condueix l’infant a combinar, construir, associar... diversos elements cap a un objectiu concret. En aquest grup de jocs trobem construccions de fusta, plàstic, metall; per encaixar, apilar, enroscar, etc. També estan dins d’aquesta categoria els puzles, jocs de manualitats, etc.).
![]() |
Construcció de fusta |
- Joc de regles: com diu el seu nom, agrupa tots aquells jocs que es juguen amb unes determinades regles. Aquestes regles o normes han de ser objectives i conegudes per tots els infants. Dins d’aquest tipus de jocs trobarem jocs esportius i de colla, de taula, d’habilitat, etc. Poden ser de regles molt simples i senzilles com el joc de l’oca, els jocs de fer parelles, o la punteria amb una diana, o de més complexes, com el dòmino, preguntes i respostes, quatre en ratlla; o poden ser de colla, com el mocador, la pesta, etc.
- Joc tecnològic: La incursió de les noves tecnologies en la societat ha anat en creixement en els últims anys i ha obligat pares i mares, centres educatius i equipaments en general a incorporar-les a l’educació dels infants. Podem trobar ordinadors de joguina, petites consoles per als més menuts, gravadores, consoles i/o ordinadors portàtils, cotxes de ràdio control, consoles de sobretaula, pantalles i ordinadors amb joc multimèdia i robòtica.
![]() |
Consoles |
Servei de tallers especialitzats: aquest servei trobem aquelles activitats amb característiques educatives especifiques, que requereixen de la tutela de determinats professionals.
Els tallers proposats per dur a terme des de la Ludoteca Ludinf són els següents:
- Psicomotricitat i musicoterapia: La psicomotricitat afavoreix la salut física i psíquica de l’infant, és una tècnica que l’ajudarà a dominar el seu moviment corporal, millorant la seva relació i comunicació amb el món que l’envolta. Està dirigida a tots els nens fins els 6 anys, i en casos especials, està recomanat per aquells que presentan hiperactivitat, déficit d’atenció i concentració, i dificultats d’aprenentatge a l’escola. A través de la psicomotricitat es pretén que el nen, al mateix temps que es diverteix, també desenvolupi i perfeccioni totes les seves habilitats motrius bàsiques i especifiques. A més, que el nen potencii la socialització amb persones de la seva mateixa edad i fomenti la creativitat, la memoria, la concentració, la relaxació, etc.
- Taller d'angles: L'objectiu d'aques taller és apropar als infants a una nova llengua, en aquest cas l’anglès, a través de jocs, cançons, manualitats, contes, gimcanes, tallers, entre d’altres activitats. D’una banda, els infants adquiriran una àmplia quantitat de vocabulari a partir d’activitats dirigides; d’altra banda, la comunicació i el diàleg es treballarà mitjançant les expressions quotidianes.
- Taller de lectura: Per a apendre a llegir i millorar la lectura tot descobrint el màgic món dels llibres d'una forma divertida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada